W ostatnich latach coraz więcej osób decyduje się na założenie własnej działalności gospodarczej. Pełni optymizmu i zapału, zachłyśnięci swoim pomysłem sądzą, że ich plany biznesowe na pewno wypalą. Niestety realia są takie, że połowa jednoosobowych działalności gospodarczych upada w pierwszych latach od ich założenia. Przyczyną zwykle jest naiwność i brak wyobraźni ludzi, którzy je założyli. Tkwią oni zwykle w błędnym przekonaniu, że to, co oferują jest ludziom potrzebne, przystępują także do działania bez konkretnego planu nie zastanawiając się nad tym czy pomysł na biznes ma sens.
Zanim przystąpimy do działania i założymy własną firmę warto swój pomysł na biznes przetestować i zweryfikować. Jak to zrobić? Tak naprawdę proste!
Przede wszystkim warto o swoim pomyśle rozmawiać. Czasem wydaje nam się, że jeśli zaczniemy mówić o swoich planach ktoś nas uprzedzi i wykorzysta nasz pomysł, aby zbudować własną firmę. Nie jest to jednak prawdą, ponieważ przeważająca większość ludzi zatrudniona na etatach w ogóle nie myśli o własnej działalności. Część osób nie jest skłonna podjąć ryzyka związanego z założeniem działalności gospodarczej. Prowadzenie firmy przekracza możliwości dużej części społeczeństwa. Nikt nie rzuci pracy ani nie przeorganizuje życia dla realizacji cudzego pomysłu. Poza tym, trzeba mieć jeszcze choć blade pojęcie o branży i specyfice w jakiej dane przedsięwzięcie będzie funkcjonować.
Biorąc pod uwagę powyższe należy rozmawiać o swoim pomyśle. Najlepszym rozwiązaniem jest poruszyć temat wśród osób będących potencjalnymi klientami. Mogą one dostarczyć cennych uwag i wskazówek, określić swoje potrzeby lub uznać, że nie skorzystałyby z oferty jaką mamy do zaproponowania. Daje to obiektywny i trzeźwy obraz tego, czy nasz pomysł okaże się potrzebny i czy znajdą się w ogóle odbiorcy naszych usług lub wyrobów. O swoim pomyśle możemy napisać na portalach społecznościowych i forach internetowych. Z pewnością znajdzie się mnóstwo osób, które chętnie wypowiedzą się na ten temat i z nami podyskutują.
Czasem działa to jak przysłowiowy kubeł zimnej wody dla osoby pełnej zapału i bezkrytycznej oceny własnego pomysłu na biznes. Do realizacji planów biznesowych należy podchodzić na chłodno oraz brać sobie do serca uwagi i zastrzeżenia potencjalnych klientów. Jeśli wiele osób okaże entuzjazm i zainteresowanie pomysłem – istnieje szansa powodzenia, ale to zaledwie pierwszy mały krok do sukcesu w prowadzeniu własnej działalności gospodarczej.
Najnowsze komentarze