Jak tworzyć kopię zapasową w chmurze?

O tym, że tworzenie kopii zapasowej jest obecnie koniecznością, wie chyba każdy, kto pracuje na co dzień z komputerem. Niestety, nadal nie wszyscy są świadomi tego, w jaki sposób bezpiecznie wykonywać kopię zapasową. Jest wiele sposobów na to, aby zabezpieczyć nasze pliki przed ich utratą. Kopia zapasowa w chmurze, pozwala na bezpieczne przechowywanie plików, na wypadek najróżniejszych, niepożądanych działań. Dzięki temu, chronione są one przed zniszczeniem, lub całkowitą utratą. W jaki sposób jednak najlepiej utworzyć kopię zapasową w chmurze? Na co koniecznie powinniśmy zwrócić w tym aspekcie uwagę? Na te, jak również i na wiele innych pytań, dotyczących tego zagadnienia, odpowiedzi znajdziecie w naszym poniższym artykule.

Najważniejsze informacje dotyczące tworzenia kopii zapasowej w chmurze

Tworzenie kopii zapasowej w chmurze, to działanie z zakresu bezpieczeństwa pracy w środowisku systemów operacyjnych komputerów. Nie ma znaczenia, czy pracujemy na iOS, Windowsie czy Linuxie. Każdy z tych systemów posiada dedykowane kreatory, które pozwalają na utworzenie kopii zapasowej. Warto jednak wiedzieć, na jakie czynniki absolutnie należy uważać, kiedy wybieramy właściwy dla danego systemu kreator. Przede wszystkim, trzeba sprawdzić, czy był on używany przez innych użytkowników sieci. Jeśli na stronie pojawia się dużo rekomendacji, użytkownicy chwalą go i polecają, to znak, że jest on całkowicie bezpieczny i możemy z niego skorzystać. Dobrze także przyjrzeć się adresowi internetowemu wybranego kreatora. Jeśli cokolwiek w tym adresie wzbudzi nasze wątpliwości, nie korzystajmy z niego. Powinien mieć on wbudowany certyfikat SSL, a co za tym idzie, witryna musi być oznaczona jako bezpieczna. Pamiętając o tym, nie narażamy się na zainfekowanie naszego systemu operacyjnego szkodliwym oprogramowaniem.

Czy samodzielnie możemy stworzyć kopię zapasową w chmurze?

Samodzielne utworzenie kopii zapasowej jest jak najbardziej możliwe. Trzeba jednak uzbroić się w cierpliwość, ponieważ proces ten jest bardzo czasochłonny. Właśnie z tego względu, dobrze jest na to przeznaczyć jeden dzień. Pamiętajmy, że w momencie kiedy nasz system operacyjny będzie tworzył kopię zapasową i deduplikował pliki, nie będzie on w stanie wykonywać innych zadań. Właśnie z tego względu, nie zaleca się tworzenie kopii zapasowych w trakcie godzin pracy. Trzeba jednak pamiętać, że warto tworzyć je systematycznie – na przykład co kilka miesięcy. To także okazja do tego, aby przejrzeć zawartość dysku twardego komputera i wyrzucić z niej to, co nie jest nam już potrzebne. W ten sposób znacząco oszczędzamy ilość miejsca i dbamy o zachowanie higieny pracy z komputerem.